Commands & Colors: Ancients prikazuje ratovanje od početka vojne istorije (3000. pre nove ere) do početka srednjeg veka (400. godine nove ere). Prilično ambiciozan poduhvat za jednu igru, a ipak su Commands & Colors po dizajnu jedinstven istorijski sistem igara koji omogućava igračima da efikasno prikažu stilizovane bitke iz ovog vremena u istoriji. 15 bitaka, prikazanih u knjižici scenarija, iako stilizovane, fokusiraju se na važne karakteristike terena i istorijski raspored snaga u skladu sa sistemom igre. Bitke uključuju Bagradas, Cannae i Zama.”
„Obim igre varira od bitke do bitke. U nekim scenarijima, pešadijska jedinica može predstavljati legiju boraca, dok u drugim scenarijima jedinica može predstavljati samo nekoliko hrabrih ratnika. Ali taktika koju treba da izvršite se veoma dobro uklapa na prednosti i ograničenja svojstvena različitim jedinicama, njihovom oružju, terenu i vremenu.”
„Za razliku od svog starijeg brata, Battle Cry od Avalon Hill Games, Inc., Commands & Colors: Ancients je umereno složeniji i sadrži dodatne istorijske detalje bez nereda na bojnom polju. Većina scenarija će se ipak završiti za manje od sat vremena.“
„Sistem komandnih kartica, pokreće kretanje, stvara pravu maglu rata i predstavlja izazove i prilike. Postoje četiri tipa komandnih kartica: kartice vođstva, kartice odseka, karte trupa i taktičke karte.“
„Sistem borbenih kockica rešava sve borbe efikasno i brzo. Svaka kocka ima jedan laki, jedan srednji, jedan teški, jedan vođa, jedan simbol zastave i jedan mač.“
„Mehanika igre, iako jednostavna, i dalje će zahtevati strateško igranje karata, istorijsku taktiku, blagovremeno bacanje kockica i agresivan, ali fleksibilan plan borbe, da bi se postigla pobeda.